G.R.E.C (część 3
i ostatnia )
od Michaela
Jaki to kapłan
grupy G.R.E.C. powiedział tę modernistyczną bzdurę :
"Spokojny dialog nie jest celem samym w sobie, lecz niezbędnym środkiem do poszukiwania prawdy."
Uwaga: dobry katolik nie szuka prawdy przy pomocy dialogu z heretykiem, lecz studiując swoją wiarę. Odpowiedź w grze na
końcu tego artykułu.
Zdziwicie się !
Kim są uczestnicy grupy GREC ?
Wierni wspierają materialnie kapłanów FSSPX dopóki ci kapłani wiernie walczą o Tradycję. Otóż
GREC jest wierutnym kompromisem z
modernistyczną herezją. Kompromisem tym bardziej winnym, że osłonięty
pełną dyskrecją.
Ksiądz Lelong
przypomina :
- Ksiądz du
Chalard, zamieszkały w Rzymie, "nigdy
nie zaprzestał nieść grupie GREC
wsparcia tak dyskretnego,
jak i uważnego. "(str. 24).
- Ksiądz Alain
Lorans przyczynił się "w decydujący sposób do tworzenia, a potem trwania naszej Grupy Refleksji Między
Katolikami [GREC]." (str. 24). Jest on oficjalnym rzecznikiem FSSPX, odpowiedzialnym
za Komunikację!
- Ksiądz P. de la
Roque, teolog, który głośno gratuluje sobie Motu
Proprio uchylające Mszę trydencką jako formę zwyczajną liturgii łacińskiej.
- Ksiądz Célier,
autor książki Benedykt XVI i
tradycjonaliści wydanej i opatrzonej wstępem przez masona Wielkiej Loży
Francji "odpowiedzialnego za studia
nad kwestią doktrynalną w łonie
Dystryktu Francji Bractwa Kapłańskiego Świętego Piusa X "(s.
64)
- Ksiądz Troadec, odpowiedzialny za formację kapłanów!
- Ksiądz Ribeton z Bractwa Świętego Piotra. Oj. Lelong z
zadowoleniem stwierdza, że "między przełożonym Dystryktu Francji
Bractwa Kapłańskiego Świętego Piotra i Przełożonym Dystryktu Francji Bractwa
Kapłańskiego Świętego Piusa X istnieją dobre stosunki " (str. 37)
- Jacques-Regis du Cray (dziennikarz w Fideliter)
- Luc Perrin
- etc.
Czy grupa GREC wywarła wpływ?
Zauważyliśmy już, że zdarzenia przebiegały według
przewidywań grupy GREC. To nie było
trudne, ponieważ za GREC-iem, jak widzieliśmy, stał Rzym i Menzingen.
Uwzględnijmy inne
fakty. GREC chce żeby "osoby
odpowiedzialne za to Bractwo [FSSPX] zawiesiły oświadczenia i polemiczne
artykuły krytykujące Stolicę
Apostolską." To był
rewanż za zniesienie ekskomuniki. Tym
sposobem biskup Fellay uciszył krytykę wszelkich rzymskich
skandali (Asyż III), wymagając równocześnie swobody krytykowania!
Zamiast odrzucić Sobór, członkowie FSSPX z grupy
GREC mówia o problemie interpretacyji.
Ksiądz Aulagnier pokazuje wielce
słusznie (str. 103), że "hermeneutyka ciągłości" Benedykta
XVI i zwrot "światło Tradycji"
są dwoma równoważnymi zwrotami. Dlatego biskup Fellay może powiedzieć, że przyjmuje Vaticanum II w świetle Tradycji. W tym świetle, wszystko staje się
akceptowalne, zaakceptuje on nawet nowy
Kodeks Prawa Kanonicznego a Nowa Msza
staje się "prawowita".
GREC tworzy grupę teologiczną, w której są, między innymi, ks Charles Morerod, "wyznaczony
przez kardynała Ratzingera dla nieformalnych rozmów" i ksiądz P. de La
Roque. To tych kapłanów Rzym wybierze do oficjalnych rozmów w Rzymie.
Antidotum:
abp Lefebvre jest przeciwny ekumenizmowi
Z modernizmem,
który jest soborową herezją, wariantem protestantyzmu, dotyczy to ekumenizmu,
jak przypomnieli założyciele grupy GREC.
Książka księdza Rioulta, Niemożliwe
pojednanie daje pewne wskazówki, zdecydowanie potępiając to nowe ekumenistyczne Bractwo :
- "Czekałem aż do 5 czerwca z napisaniem do
Papieża:" Przykro mi, ale nie możemy się zrozumieć. Wasz cel jest inny niż
nasz. Zawierając układ, waszym celem
jest doprowadzenie nas do Soboru. Moim celem, przeciwnie, jest utrzymać nas poza Soborem i waszymi wpływami.
" Arcybiskup Lefebvre, Flavigny, grudzień 1988.
Argumentem na
rzecz grupy GREC jest konieczność rozmów
w celu lepszego poznania się. Jak gdyby, mając do dyspozycji stos książek i publikacji
z ostatnich 40 lat, poznanie stanowiska
FSSPX było takie trudne ! To jest typowo modernistyczny argument : najważniejsze
jest spotkanie różnych subjektywności i
wspólne budowanie mostów. Oto, co mówi abp
Lefebvre: "Jeśli nie
akceptujecie doktryny waszych poprzedników, rozmowy są bezużyteczne. Tak długo, jak nie zgodzicie się na reformę
Soboru, biorąc pod uwagę doktrynę poprzedzajacych
was papieży, dialog nie jest możliwy. To jest bezużyteczne. (Fideliter, nr 66)
Wskazania mówiące
jak się powinni zachować wierni, a tym
bardziej kapłani, są następujące:
"Ścisłym obowiązkiem każdego kapłana (i każdego
wiernego), który chce pozostać katolikiem, jest odseparowanie się od Kościoła soborowego. " Arcybiskup
Lefebvre, Podróże duchowe. Można więc
mówić nie tylko o zdradzie, ale także o ciężkim grzechu przeciw wierze tych duchownych uczestniczących w GREC.
Nie ulega wątpliwości, że właśnie dlatego
te dzialania prowadzono w pełnej dyskrecji przez 15 lat ! Dzieci światła nie ukrywają
cnotliwych działań.
Konkluzja
Grupa GREC
powstała w 1997 roku. Trwała przez prawie 15 lat ! Ale jej zarodki istniały już wcześniej. Ksiądz
Aulagnier wspomina (p. 107) konferencje już
od roku 1992, wraz z Dom de Lesquenem,
soborowym kapłanem, który założył GREC. W
tym czasie wokół księży Aulagniera i Dom
Lesquena byli księża Célier, Lorans,
Boivin, Boubée, Laisney. Większość z nich spotka się w grupie GREC. Już
wtedy chodziło o "zaakceptowanie
Soboru w świetle Tradycji" (str. 108).
Ksiądz Aulagnier,
kapłan, który dołączył do modernistów,
jest dobrym przykładem dla wiernych
kuszonych chęcią zaufania: w tym kryzysie nie wolno nie ufać nawet Przełożonemu Dystryktu Francji i Asystentom Przełożonego Generalnego ! Ale przyznajmy, że ks. Aulagnier
wybierając przyłączenie był przynajmniej logiczny sam z sobą.
A co do biskupa
Fellaya, czeka on na odpowiedni moment w
celu uzyskania porozumienia "ze znaczną częścią kapłanów i wiernych FSSPX. " (str. 52)
Ważny Aneks :
Aneks stale dostępny, znaleziony na la Porte Latine z naszymi komentarzami a kwadratowych nawiasach :
Komunikat
Grupy Refleksji między katolikami (GREC)
Paryż 29
stycznia 2009
"Grupa
refleksji między katolikami (GREC) wyraża wdzięczność za zniesienie ekskomuniki
z czterech biskupów Bractwa Kapłańskiego Świętego Piusa X, wspaniałomyślnie
postanowione przez Ojca Świętego i promulgowane w dniu 24 stycznia 2009 roku.
[zwróćcie
uwagę na słowo wspaniałomyślnie]
Całym sercem raduje się ze względu na Bractwo Kapłańskie Świętego Piusa X. Ale
cieszy się zwłaszcza ze względu na
Kościół, który potrzebuje bardziej niż kiedykolwiek, jak stwierdził to
papież Benedykt XVI w Lourdes, wszystkich
swoich dzieci na polu
apostolstwa. [Zauważcie, że Kościół potrzebuje
wszystkich swoich dzieci, tak modernistów, jak i Tradsów.]
Ta decyzja
służy uzmocnieniu wewnętrznej
jedności, a jeszcze bardziej miłości.
[Zauważcie, że jedność Kościoła już się nie opiera
na prawdzie wiary katolickiej ... FSSPX
cieszy się z ekumenizmu zastosowanego do Tradsów]
Decyzja ta jest dla grupy GREC tym bardziej
radosna, że od zarania jej powołaniem
było właśnie stworzenie przestrzeni dla spotkań i dyskusji między
katolikami, zwłaszcza po to, aby przyznano kapłanom i wiernym dzieła abp
Lefebvre’a miejsce na łonie
Kościoła.
[Zauważcie, że to jest to, czego się domaga biskup Fellay: miejsce, składane krzesełko pośród heretyków.]
Przekonana, że Ojciec Święty będzie nadal
przychylnie patrzył na organizowanie seminariów, które miałyby dać mejsce zdecydowanie tradycyjnej "hermeneutyce ciągłości", grupa
GREC chce kontynuować wysiłki
niestrudzenie rozwijane w tym
kierunku.
[GREC broni hermeneutyki ciągłości i publikuje się to na La Porte latine! Oczywiście, powyżej znajduje się nastepujący wpis :
O ile nie podano inaczej, teksty i konferencje, które nie pochodzą od członków FSSPX nie mogą być uważane za odpowiadające oficjalnemu stanowisku Bractwa Świętego Piusa X. Problemem z tym, że w grupie GREC jest kilku członków FSSPX.]
Chce zapewnić
Konferencję Episkopatu Francji o swoim poparciu, aby wezwanie Ojca Świętego do
pojednania zostało usłyszane przez wszystkich . "
[zauważcie, że GREC zapewnia Konferencję
Episkopatu o swoim wsparciu, czyż można
wątpić, że ks. Thuillier, były
kapłan Bractwa z Saint Nicolas w Paryżu, który
został prywatnym sekretarzem kardynała Vingt-Trois, mógłby pełnić rolę
łącznika ?]
Paryż, 29 stycznia 2009
Gra grupy
GREC na letnie wakacje
Do całej
rodziny, w celu uświadamiania nastolatków
Zasady gry: Oddać każdy cytat - autentyczny - jego właścicielowi, członkowi GREC .Członek
GREC może mieć być autorem wielu cytatów, lub żadnego. Nie patrzeć na arkuszu
odpowiedzi podany poniżej.
Członek grupy
GREC mogący być autorem cytatu lub (ów)
1) Ksiądz Lorans,
odpowiedzialny za publikacje FSSPX, założyciel grupy GREC.
2) M.
Pichot-Bravard, profesor w seminarium Instytutu Chrystusa Króla w Gricigliano. (przyłączony)
3) Jacques-Régis
du Cray, dziennikarz w Fideliter, pismo Dystryktu Francji FSSPX, pod pseudonimem Côme de Prévigny i interanuta pod pseudonimem Ennemond.
4) Marie-Alix
Doutrebente, sekretatka GREC (założycielka
chóru w Saint Nicolas du Chardonnet w Paryżu)
5) Ksiądz Claude
Barthe, pisarz, wprowadzony w kręgi
Watykanu
6) Oj. Lelong
(soborowiec), założyciel GREC
7) Dom de
Lesquen, zasłużony kapłan z Randol
(soborowiec)
Cytaty
A) "I tak, jak nadzwyczajna liturgia przyciąga
do siebie liturgię zwyczajną, możemy mieć nadzieję, że "nadzwyczajne doktryna" przyciągnie
"doktrynę zwyczajną ".
B) "Oczywiście, nikt sobie nie wyobrażał, że papież pozwoli na współistnienie obu rytów, sprowadzając je do dwóch form. Możemy ocenić wielką mądrość Rzymu przejawiającą się
w tym akcie, etc. "
C) "Jest oczywiste, że przybycie Benedykta XVI
na tron świętego Piotra było wielkim appel d’air dla całego Kościoła, zwłaszcza dla
tradycjonalistów. "
D) "GREC [...] grupa ta powinna zostać utrzymana. "
E) "Nie trzeba ukrywać, że ci kapłani [Bractwa] bywają
zaskoczeni, gdy Benedykt XVI udaje się
do synagogi, czy zboru protestanckiego.
Ale wielokrotnie, pociesza ich zerwanie
z nieszczęsnymi zwyczajami nabytymi w
ciągu ostatnich czterech lat "
F) "GREC odmawia polemiki, w której opinie,
uczucia, a przede wszystkim urazy przeciwieństwiają się sobie w sposób sterylny, ponieważ wyrażają one jedynie subiektywny obraz rzeczy. [...] Chociaż
ten klimat miłości wydaje się nam konieczny, nie jest on jednak wystarczający. Spokojny dialog nie jest celem
samym w sobie, lecz niezbędnym środkiem
do poszukiwania prawdy. "
G) Z grupą GREC "możemy, przechodząc ponad naszemi różnicami, przyczynić się ku temu, aby wszyscy stali się jedno w Chrystusie. "
Tabelka rozwiązań zagadki (do ukrycia)
Przykład : Cytat A = osoba nr 5) /str. 122/ ; to jest odpowiedź na zagadkę podaną w artykule „GREC – część 2”.
B 4 (s. 126)
C 4 (s. 125)
Patrz /po francusku/:
D 3 (s. 128)
E 3 (s. 131)
F 1 (s. 136 i 137) Wydawałoby się, że czytamy postępowca: dialog dla poszukiwania prawdy! Należy również zauważyć, że zgodnie z tym cytatem, stanowisko wyrażane przez Bractwo nie jest w oczach ks. Loransa prawdą obiektywną. Jest to tylko subiektywny pogląd na rzeczy, który nie pozwala dotrzeć do prawdy. Według niego, do osiągnięcia prawdy, dialog jest niezbędny !
G 2 (s. 144) Przyłączeni, to jest solidne ! (uwaga ironiczna)