niedziela, 16 czerwca 2013

Franciszek i tradycjonaliści


Franciszek i tradycjonaliści



Napisał do nas jeden z czytelników.  Dziękujemy mu za jego pracę,  wytłuścimy ważne fragmenty.

Poniżej mała uzupełniająca informacja na temat spotkania Franciszka z Konfederacją  łacińsko-amerykańską  zakonników i zakonnic ; zanim papież przejdzie do  lobbyhomoseksualnego w Kurii Rzymskiej, mówi o tradycjonalistach.

 Źródło Traditio: komentarz z  13 czerwca 2013 :
 "There are certain traditionalist groups. I know them as I took to receiving them in Buenos Aires. And you feel like you've gone back 60 years! Before the Council..., you feel like it's 1940 again.... One anecdote, only to illustrate this –- not to make you laugh –- I took it with respect, but it bothered me. When they elected me, I received a letter from one of these groups, and they told me: "Holiness, we offer you this spiritual treasure: 3,525 rosaries." Why they didn't say, "We're praying for you," let's wonder.... But this counting [of Rosaries]..., isn't 'today."
 Tłumaczenie :
 " Istnieje ileś grup restoracjonistycznych. Niektóre są mi znane; tak się złożyło, że to ja przyjmowałem je w Buenos Aires. [Przy nich] można się poczuć tak, jakby czas cofnął się o 60 lat! Aż przed sobór… Ma się poczucie, jakby były lata 40… Anegdota, żeby to zilustrować – nie naśmiewam się, przyjąłem to z szacunkiem, ale mnie to zaniepokoiło. Otóż po moim wyborze otrzymałem list od jednej z tych grup, w którym napisano: „Ofiarujemy Waszej Świątobliwości duchowy skarb: 3525 odmówionych różańców”.
Dlaczego nie napisali: „Modlimy się za Ciebie, wstawiamy…”, tylko to liczenie… to przesada."

Źródło Radio Cristiandad/Argentine:


"Yo les comparto dos preocupaciones. Una es una corriente pelagiana que hay en la Iglesia en este momento. Hay ciertos grupos restauracionistas. Yo conozco algunos, me tocó recibirlos en Buenos Aires. ¡Y uno siente que es como volver 60 años atrás! Antes del Concilio… Uno se siente en 1940… Una anécdota, sólo para ilustrar, no es para reírse, yo la tomé con respeto, pero me preocupa; cuando me eligieron, recibí una carta de uno de estos grupos, y me decían; "Santidad, le ofrecemos este tesoro espiritual; 3.525 rosarios". Por qué no dicen rezamos por usted, pedimos… pero esto de llevar las cuentas… Y estos grupos vuelven a prácticas y a disciplinas que yo viví -ustedes no, porque ninguno es viejo- a disciplinas, a cosas que en ese momento se vivían, pero no ahora, hoy ya no son… "

Tłumaczę to co jest podkreślone, a czego nie ma w tekście Traditio :
 "Podzielę się z wami dwoma troskami. Jedną z nich jest nurt pelagiański, obecny teraz w Kościele. Istnieje ileś grup restoracjonistycznych. Niektóre są mi znane; tak się złożyło, że to ja przyjmowałem je w Buenos Aires.  (…)
A te grupy powracają do praktyk i dyscyplin, jakie ja znałem – wy nie, bo nikt z was nie jest stary -  dyscyplin, rzeczy, które istniały w tamtych czasach, ale nie teraz, dzisiaj tego nie ma."
Opierając się na wcześniejszych doświadczeniach z księdzem Stehlinem, który nic nie mówiąc wycofał swoje kompromitujące słowa napisane w internecie, wzięliśmy  screenshots z całego wywiadu papieża, na wypadek gdyby chciał go  zmienić, w celu umowy z biskupem Fellayem. Dla miłośników archiwów, oto one. Kliknij, aby powiększyć: