DEKLARACJA
Obecna
sytuacja
1. W
deklaracji z 14 lipca 2012, Bractwo św. Piusa X, głosząc pojęcie boskości
Chrystusa i jego królestwa, w rzeczy samej zmienia kierunek na przeciwny
używając dwuznacznego języka i przygotowując oddanie FSSPX
w ręce władz « Rzymu o tendencjach neo modernistycznych i neo
protestanckich. » (Deklaracja z 1974 r. Abp Lefebvre’a.)
2.
Istnieje od dawna w FSSPX poślizg na rzecz soboru Watykańskiego II i coraz
wyraźniejsze milczenie na temat skandali
Novus Ordo przeciw katolickiej Wierze.
3.
Istnieje iluzja : że można dołączyć do kościoła Watykanu II bez akceptacji
samego drugiego soboru watykańskiego.
4. Konieczne
jest upewnienie dusz o tym, że walka o katolicką Tradycję
prowadzona przez Abp Lefebvre’a przeciw
modernistycznemu Rzymowi, trwa nadal.
5.
Nowe stanowisko faworyzujące kompromis zanieczyściło dyrekcję FSSPX.
6.
To nowa postawa przewodzi dzisiaj w publikacjach, na portalach Web’u, seminariach i na ambonie.
7. Kapłani, którzy opieraja się tej nowej
postawie są karani, zagrożeni sankcjami i we wszystkich przypadkach uciszeni. Obecny kryzys wymaga publicznej
odpowiedzi księży i wiernych przeciw
układom z modernistycznym Rzymem.
8.
Wielu kapłanów czuje się w sprawach doktrynalnych osobiście rozczarowanych przez Menzingen,
lecz brak im pewności siebie, są onieśmieleni, lub nie wiedzą co robić
9.
Wielu niezależnych kapłanów, przyjaciół
FSSPX, ma coraz mniej zaufania do Bractwa. Chcieliby pozostawić kiedyś swoje parafie księżom
doktrynalnie niezawodnym
10.
Pierwszy przekaz Fatimy polegający na poświęceniu Rosji przez papieża w jedności z wszystkimi biskupami, został
zastąpiony przekonaniem, że FSSPX może negocjować powrót modernistycznego Rzymu
do katolickiej wiary.
11. Istnieje gotowość, w sposób nieostrożny i
zuchwały opuścić owaczarnie. Akceptuje
się tę możliwość jako „warunek odpowiedni/stosowny”.
DEKLARACJA
Sercem Wiary
jest boskość Chrystusa i Jego królestwa
na wszystkimi narodami : « oportet illum regnare » [z łac.: on musi
królować]. Błędy Watykanu II są pośrednim atakiem na Jego boskość i bezpośrednim atakiem na Jego społeczne królestwo. Na zawsze pozostaną
one Rewolucją 1789 roku w łonie Kościoła.
Dzisiejszy Watykan
od czasów soboru zmienił się jedynie na gorsze (więcej zniszczeń,
jeszcze więcej nowych herezji, pół-modernizm bardziej oskarżany) do tego
stopnia, że pozostaje nam tylko powtarzać słowa Abp Lefebvre’a z 1974 i 1975 : « Kościół, który potwierdza
podobne błędy jest i schizmatycki i
heretycki. Ten soborowy Kościół nie jest więc katolicki. W sytuacji, w której papież, biskupi,
kapłani, albo wierni stosują się do tego nowego kościoła, odzielają się od Kościoła
katolickiego. » (29 czerwiec 1976)
Papież
zezwolił na prawdziwą mszę, lecz jedynie
w panteonie nowoczesnej liturgii. Skąd inąd wyraźnie wypowiedział swoje
przystąpienie do fałszywej doktryny wolności religijnej, głosząc ją i zalecając
jako model stosunków między Kościołem a
Państwem.
Doktryna ekumenizmu była szeroko i stale
głoszona przez papieża podczas jego
wizyt w protestanckich zborach, synagogach i meczetach, a AsyZ III potwierdza,
że duch Asyżu jest ciągle żywy. To ten duch motywował Abp Lefebvre’a do
przedsięwzięcia „operacji przeżycia”, która teraz sama jest w wielkim
niebezpieczeństwie.
Dzisiejsze FSSPX wyraźnie chce umieścić się w ramionach tego soborowego
kościoła, umniejsza truciznę Watykanu II, pozostaje coraz bardziej ciche wobec
nadużyć popełnianych przez soborową
hierarchię, a odnosząc się do dwóch przeciwnych sobie magisterium, używa niejasnego języka.
Chociaż tak chętne jest niekonczącym się rozmów z upartymi
urzędnikami rzymskimi, wykorzystuje taktykę silnej ręki, by uciszyć tych,
którzy powstają przeciw zdradzieckiemu pojednaniu.
My musimy czekać, aż Nasza Pani nawróci papieża i
namówi go do poświęcenia Rosji Jej Niepokalanemu Sercu w jedości z wszystkimi
biskupami. Musimy uporczywie trwać w Miłości Prawdy i w Prawdzie Miłosierdzia,
zorganizowani w jedno ciało
kapłanów wiernych stanowisku
utrzymywanym zawsze przez Abp
Lefebvre’a.
Księża Joseph
Pfeiffer, Ronald J. Ringrose, Richard Voigt, David Hewko, François Chazal.