Jakie zająć stanowisko wobec
heretyka ?
napisał Michael
Święty Antoni na pustyni
Oto o czym przypomina nam ostatni
List dominikanów z Avrillé (n°62) :
ŚWIĘTY ANTONI PUSTELNIK I HERETYCY
Dla Świętych wiara i cześć Boga są ponad wszystko. Dzisiaj już się tego nie
widzi. Poniższy fragment pochodzi z napisanego przez św Anastazego Żywota św
Antoniego i wart jest przemyślenia. [...] Święty Atanazy napisał o św Bernardzie:
"Był tak godny podziwu i tak religijny w sprawach wiary, że nie chciał
nigdy mieć czegokolwiek wspólnego z schizmatykami Meletianami, bo wykrył początki
ich nieprawości i ich apostazji. Nigdy
nie chciał rozmawiać zbyt przyjaźnie z manichejczykami i innymi heretykami, ale
wzywał ich do wyjścia z błędu i powrotu do prawdy. Zapewniał bowiem, że
przyjaźń i komunikacja z takimi osobami byłoby ruiną i całkowitą utratą duszy.
Z tego samego powodu nienawidził herezji arian i prosił wszystkich, aby nie
kontaktowali się z nimi i nie dodawali
wiary do ich złej doktryny. [...]
Na prośby biskupów i pustelników, Antoni poszedł do Aleksandrii,
gdzie mówił publicznie przeciw arianom. Nigdy, powiedział, nie spotykajcie się z tymi bezbożnymi arianami
, gdyż nie może być sojuszu między światłem i ciemnością (2 Kor 6, 14). Jesteście
chrześcijanami, ponieważ jesteście w prawdziwej pobożności i religii
prawdziwej, a oni, mówiąc, że Słowo Ojca, Syn Boży, jest istotą nieróżniącą się od pogan i czczą stworzenie zamiast czcić
Stwórcę. Wierzcie więc, że wszystkie stworzenia powstają z gniewem przeciwko
nim, ponieważ oni zaliczają do stworzeń Stwórcę i Pana wszystkich rzeczy i
przez Którego wszystko się stało. "
Po przeczytaniu tego tekstu
cytowanego przez dominikanów, oto naturalny ciąg dalszy rozumowania jaki nam
się nasuwa :
LUDZIE SOBOROWEGO KOŚCIOŁA SĄ HERETYKAMI I NIE SĄ "W PEŁNEJ KOMUNII Z TRADYCJĄ", TO
OZNACZA, ŻE RÓWNIEŻ SĄ SCHIZMATYKAMI :
Arcybiskup Marcel Lefebvre, 4 października 1987 r. mówi : "... Rzym
stracił wiarę, moi drodzy. Rzym jest w apostazji. To co mówię, to nie są słowa
rzucane na wiatr. To jest prawda. Rzym jest w apostazji. Nie możemy już mieć
zaufanie do tego świata, on opuścił Kościół, oni opuścili Kościół. To jest
pewne, na pewno, na pewno "(...) Nie można podążać za tymi ludzi. (...) To
jest nie do pomyślenia, nie do pomyślenia (...) To niesamowite, niesamowite!
Więc jak chcecie, żebyśmy zaufali ludziom takim, jak oni? To nie jest już
możliwe. "
Ksiad Hervé Gresland, w październiku 2012 roku, w swoim artykule Dlaczego
Benedykt XVI zaprosił do Asyżu ateistów, napisał: "Czytając Pius X i
Benedykta XVI, jest oczywiste, że Benedykt XVI jest w ścisłym znaczeniu tego
słowa, modernistą. "
Papież Benedykt XVI robi wrażenie papieża wierności: odmawia zerwania z
przeszłością, okazuje przywiązanie do starych ceremonii ... Czy to wystarczy, aby uznać
go za tradycyjnego papieża ? Czy jego teologia jest teologią katolickiej
Tradycji ? Nie, mówi bp Bernard Tissier de Mallerais w swojej ostatniej książce, Dziwna teologia Benedykta XVI.
Arcybiskup Marcel Lefebvre, 4 sierpnia 1976 r., powiedział: "Uważamy,
że możemy powiedzieć, tzymając się wewnętrznej i zewnętrznej krytyki Vaticanum
II, to znaczy, analizując teksty i studiując przczyny i skutki Soboru, że on odwracając się plecami do Tradycji i zrywając
z Kościołem przeszłości, stał się Soborem
schizmatyckim. "
Dlatego też :
"Absolutnym obowiązkiem każdego kapłana (i każdego wierzącego), który
chce pozostać katolikiem jest oddzielenie sie od Kościoła soborowego, dopóki on nie powróci do tradycji Magisterium Kościoła i wiary
katolickiej." (Abp Lefebvre, Itinéraire spirituel, 1990, s.
31).