Wyznanie wiary
Ojciec Jean, kapucyn, dnia 21 października 2012
Ojcze Janie, dziękujemy
Ci za ten bezkompromisowy tekst. Niech nas wszystkich wzmocni. Oby nasi kapłani
w Bractwie poszli Twoim śladem.
I- PREAMBUŁA
1) Biorąc pod uwagę aktualną sytuację, w 50-ta rocznicę otwarcia Soboru
Watykańskiego II, kiedy papież Benedykt XVI ogłosił "Rok Wiary",
"poświecony wyznaniu wiary i jej
właściwej interpretacji" i kiedy zachęca się wiernych do tolerancyjnego
studiowania Aktów Soboru i
upowszechniających je artykułów Nowego Katechizmu ; to znaczy Soboru, o którym kardynał
Ratzinger napisał trzydzieści lat później: "Przepaść dzieli historię
Kościoła na dwa światy nie do pogodzenia
: świat przedposobory i posoborowy i
"(" Nowa pieśn do Pana "Desclée-Mame, 1995, s. 174).
2) Biorąc pod uwagę niedawną transmisję oświadczenie prefekta Kongregacji
Wiary, biskupa Müllera, który nie wyparł się zdecydowanie swoich błędów (żeby nie powiedzieć - herezji) na temat
Przeistoczenia, dziewictwa Maryji i protestantów należących do Kościoła, i
który oskarżył kapłanów oraz wiernych Tradycji o pozostawanie poza katolicką wiarą, mówiąc: ". Nie możemy w
tych negocjacjach [z FSSPX] porzucić katolicką
wiarę ". (Wywiad z NDR, 10.06.2012)
3) Biorąc pod uwagę kategoryczne
nawoływania Apostołów na temat doktrynalnej bezkompromisowości, nie tylko
obowiązku utrzymania całego depozytu przekazanej Wiary (1 Tym. 6, 20, 2 J. 9), ale również strzeżenia
się fałszywych nauczycieli (Dz 20, 29, 2 PET. 2.1), wyklęcia tych, którzy uczą odmiennej doktryny (Ga 1, 9, 2 J 10), aż do stawiania oporu najwyższym władzom, które nie byłyby prawe w
stosunku do Prawdy (Ga 2, 11).
4) Biorąc pod uwagę wiarygodne proroctwa
zapowiadające nam ogólne odstępstwo od Wiary w ostatnich dniach Kościoła: szczególnie biblijne proroctwa Naszego Pana Jezusa Chrystusa (Łk 18, 8) i Apostoła (1 Tym.
4,1, 2 Tm 3,1 do 8) oraz proroctwa Matki
Bożej w uznanych za autentyczne przez
Kościół objawieniach (Quito, La Salette, Fatima) ; proroctwa potwierdzone przez
papieży XX wieku ubolewających nad
oficjalną apostazja katolickich narodów
aż do Soboru Watykańskiego II, a następnie do nich zachęcających.
5) Biorąc pod uwagę stałe i nienaruszalne prawo Kościoła, który
stanowi, że "Wierni Chrystusowi są zobowiązani do otwartego wyznawania
(aperte profiteri tenentur) Wiary we wszystkich sytuacjach, w których ich milczenie, ich wahania, albo zachowanie powodowałoby pośrednie negowanie Wiary, lekceważenie
religii, obrażanie Boga, lub
skandalizowanie bliźniego "(kod 1917, kanon 1325 § 1).
6) Biorąc pod uwagę napomnienia
naszych poprzedników w obecnej walce w obronie Wiary przeciwko neo-modernistom,
jak arcybiskup Lefebvre: "Musimy walczyć z ideami, które są obecnie w
modzie w Rzymie i na wargach Papieża [...] ... "(Konf. Ecône 09.06.1990;
Fideliter nr 87 s. 3.) ; jak biskup de
Castro Mayera:" być wiernymi misji, którą Bóg nam powierzył, oprzeć się panującemu modernizmowi
"(dekl. Konsekracja 30 - 06-1988; Fideliter, nr 64, s.9), lub jak ojciec
Calmel: "Wyznanie wiary w obliczu modernistycznych władz, jest
zaprzeczeniem wszelkich niejasności, zarówno w doktrynie jak i w
obrzędach" ("Krotka obrona" ... Itinéraires nr 316, s. 76).
7) Biorąc pod uwagę poważne i
nieuniknione różnice w sprawach Wiary, odnotowane podczas ostatnich dyskusji
doktrynalnych w Rzymie pomiędzy
soborowymi teologami i katolicką Tradycją, różnice w treści już wyrażone przez
arcybiskupa Lefebvre'a w jego biskupim Manifeście (21-11-1983 ) szeroko przedstawione
na naszych seminaryjnych wykładach, teologicznych konferencjach, w doktrynalnych
artykułach, naukowych kołach i kazaniach dla wiernych.
II – WYZNANIE KATOLICKIEJ WIARY
W obecnej sytuacji, a biorąc pod uwagę to, co zostało opisane powyżej, jako
katolickiemu księdzu, pomimo mojej niegodności, niech mi będzie wolno w tym dniu - wobec wiernych mających absolutne
prawo dokładnie wiedzieć jaka jest
intymna Wiara tych, którzy ją głosza - publicznie
potwierdzić co następuje :
1) Odnawiam, aż do mojej śmierci,
publiczne wyznanie wiary dane przez
moich chrzestnych rodziców w dniu mojego
chrztu, a z mojej własnej woli dwanaście lat później, podczas mojej uroczystej
komunii. [red. od czasów Piusa X, francuskim zwyczajem dzieci kilka lat po I Komunii Sw. przystępuja do Komunii
Uroczystej, podczas której składają wyznanie wiary przy ołtarzu]
2) Odnawiam, aż do mojej śmierci,
trydenckie wyznanie wiary i antymodernistyczną przysięgę, którą złożyłem
publicznie z rękę na Ewangelii i przed Najświętszym Sakramentem przed
otrzymaniem święceń kapłańskich.
3) Wyznaję, aż do mojej śmierci,
Credo recytowane każdej niedzielni podczas Mszy, a także Credo (tzw) św Atanazego, które przed Soborem Kościół nakazał swoim wyświęconym recytować każdej niedzieli z Brewiarza.
4) Wyznaję, aż do mojej śmierci, wszelkie i każdy z określonych
dogmatów rzymskokatolickiej Wiary,
jak również wszelkie i każdą z prawd katolickiej doktryny, uznane za takie przez wszystkich
teologów (por. Denz. 2880) przed ostatnim Soborem, prawdy,
których negowanie byłoby grzechem
zuchwałości przeciw Wierze.
5) Wyznaję, i na zawsze wszystkie prawdy, które zostały zaatakowane w
historii Kościoła i odrzucam wszystkie przeciwne im błędy, które zostały
należycie ocenzurowane przez Magisterium Papieży, Sobory i rzymskie Kongregacjie.
6) Wyznaję, i na całe moje życie, właściwą
i tradycyjną doktrynę przedstawioną w katechizmie Soboru Trydenckiego i przez św
Piusa X, jak również we wszelkich innych katechizmach przed Vaticanum II, które
powtarzają ją wiernie i w całości.
7) Wyznaję także i chcę wyznawać aż do mojego ostatniego tchnienia Wiarę Ojców i Doktorów Kościoła, wiernie
przekazywaną przez Magisterium Papieży i
Sobory, jako pewne i raz na zawsze ustalone sformułowania
absolutnej Prawdy, która w czasie i w
istocie nie ewoluuje.
III WYZNANIE WIARY PRZECIW AKTUALNYM BŁĘDOM
Obowiązkiem każdego kapłana jest nie tylko wyznawać i nauczać prawdziwą
katolicką Wiarę, lecz także bronić jej przed atakami wrogów, kimkolwiek by oni
byli, w konsekwencji :
1) Wyznają tradycyjną i katolicką
definicję Wiary , to znaczy, że jest ona nadprzyrodzoną cnotą, darmowym darem
Boga przez którego cała moja dusza,
rozum i wola, poddaje się całej prawdzie
objawionej przez Boga i przekazanej
przez Jego jeden Kościół, który nie może się mylić, ani mnie mylić.
Również potępiam i odrzucam neo-modernistyczną
doktrynę, która przedstawia Wiare jako uczucie
"urodzone w głębi mojego własnego ja" (Jan Paweł II: "Nie lękajcie
się!" Laffont, str. 39), lub jako
"doświadczenie", które może być tylko "wspólnotowe" (Prof.
Ratzinger, "Wiara chrzescijańska ..." str. 110 i "Podstawy
teologii ...", s. 35).
2) Wyznaję tradycyjną i katolicką doktrynę
nauki społecznego królowania Naszego Pana Jezusa Chrystusa, z jej konieczną konsekwencją
harmonijnej jedności Kościoła i Państwa tak, żeby boskie i kościelne prawo regulowało wszystkie
ludzkie instytucje, dla chwały Bożej i zbawienia dusz ; doktrynę oparta na
Piśmie Świętym (Iz 55,4;. 1 Tm 6,15, Obj. 1,5) i Tradycji, zwłaszcza na encyklice
"Primas Quas "Piusa XI.
Również potępiam i odrzucam liberalną doktrynę Vaticanum II z "Gaudium
et spes" (rozdz. 4) głoszącą autonomię Państwa w stosunku do Kościoła, według
fałszywej zasady wolności religijnej, doktrynę, którą kiedyś obecny Papież nazwał
"rodzajem kontr-Syllabus’a", a ostatnio w publicznym
przemówieniu do ambasadorów, określi jako "wielki postęp ludzkości"
(13-12-2008).
3) Wyznają tradycyjną i katolicką doktrynę prawdziwego ekumenizmu - czyli powrót
zagubionych dusz do jednej owczarni Chrystusa, doktrynę oparta na Piśmie
Świętym (J 10:16;. Act 2, 38) i na stałej Tradycji, zwłaszcza na encyklice
"Mortalios animos" Piusa XI.
Również potępiam i odrzucam przeciwną [doktrynę] ludzi soborowego Kościoła,
którzy uczą, że ekumenizm powrotu jest "przestarzały" (Układ w
Balamand, 24-06-1993), że nie należy już próbować "nawracać" innych
(kardynał Kasper, 22-01-2001), "pod presją” który byłaby "formą niewłaściwego prozelityzmu"
(Jan Paweł II, 31-05-1991) i „zmuszałaby innych do odrzucenia ich własnego
dziedzictwa wiary” (Benedykt XVI, 18-08-2005).
4) Wyznaje tradycyjną definicję Kościoła rzymskokatolickiego jako
Mistycznego Ciała Naszego Pana Jezusa Chrystusa i jedyną Arkę Zbawienia, do
którego nie można należeć bez chrztu i Wiary ;
prawdę objawioną przez Boga (Kol. 1,18 J. 3,5, Mc. 16.16) i przekazaną
przez Tradycję, zwłaszcza w encyklice Piusa XII "Mystici Corporis".
Również potępiam i odrzucam odmienną doktrynę Vaticanum II uczącą, że
"Kościół Chrystusowy trwa w Kościele katolickim" (LG 8) i jej wytłumaczenie
w Nowym katechizmie (§ 836), że "wszyscy ludzie, w różnych formach należą
do katolickiej jedności Ludu Bożego. "
Co więcej, potępiam i odrzucam nowa soborową doktrynę (UR 3) powtórzoną w
Nowym katechizmie (§ 819), według której
"Duch Chrystusa posługuje się
Kościołem i kościelnymi wspólnotami
[oddzielnie] jako środkiem zbawienia". [odrzucam] Ponieważ fałszywe
religie nie są inspirowane przez Dobrego Ducha, ale przez Demona (Ps 95,5, 1
Kor 10,20;. Ap 2,9)
5) Wyznaję tradycyjną i katolicką
doktrynę zastąpienia Nowym Przymierzem Starego Przymierza, to ostatnie jest
cofnięte przez sam fakt, jak wyraźnie stwierdza
Słowo Boże (2 Kor. 3,14, Hb. 8.13) i Tradycja, np. w buli " Hebraeorum
gens " św Piusa V (1569). To tradycyjne wierzenie należy rozumieć w tym
sensie, że religia żydowska została cofnięta przez Boga, ale bez wykluczenia
możliwości indywidualnego nawracania się Izraelitów do Niego, a masowo na końcu czasów (por. Rz 11, 25).
Również potępiam i odrzucam
przeciwną doktrynę Vaticanum II (Nostra aetate), następnie sformułowaną przez Jana Pawła II
(17-09-1980) i Nowy katechizm (§ 121) w obraźliwym dla Naszego Pana Jezusa Chrystusa, boskiego Założyciela
Kościoła nowego i wiecznego Przymierza aksjomacie : "Stare Przymierze
nigdy nie zostało odwołane."
6) Wyznaję tradycyjną i katolicką
doktrynę mówiącą, że piekło istnieje, i że wszyscy, którzy umierają w stanie
grzechu śmiertelnego bez skruchy, są wiecznie przeklęci ; prawdę przez Boga objawioną (1 Kor. 6,10, Rev
21, 27) i stale przekazywaną przez
Tradycję, a zwłaszcza drugi Sobór w Lyonie (1274). Wierzę również, za Naszym
Panem, który nam objawił, że wielu obiera drogę prowadzącą do zguby (Mt 7,13,
Łk. 13,24), objawienie potwierdzone
przez Matke Boża w Fatimie, że wiele
dusz, zwłaszcza w naszych czasach potępia się, a my musimy się modlić i czynić
pokutę, aby przyczynić się do ich zbawienia.
Również potępiam i odrzucam przeciwną
teorię mówiącą, że piekło istnieje, ale jest puste (Urs von Balthasar,
cytowany przez Jana Pawła II w " Entrez dans l'espérance ", str.
200), lub że sąd i potępienie wspomniane w Ewangelii dotyczą tylko Szatana i
upadłych aniołów (Jan Paweł II, Encyklika Dominum Vivificantem, 18-05-1986, nr
27-28), albo, że w piekle znajdują się tylko „niektóre osoby z naszej historii
"(Benedykt XVI, Encyklika Spe salvi, 30-11-2007, nr 45)
7) Wreszcie, ponieważ nudne byłoby
wyliczanie wszystkich poważnych
posoborowych błędów popełnionych, wspieranych, lub zatwierdzonych przez
duchownych u władzy, za arcybiskupem Lefebvre i innymi biskupami i księżmi
lojalnymi wobec Kościóła wszechczasów, potępiam i odrzucam wszelkie i każdą z
teorii i praktyki, które stopniowo podważają wiarę w duszach, nie tylko w
sprawach doktrynalnych, ale również moralnych (odwrócenie celu małżeństwa, aby legitymizować dziesiątki tysięcy umorzeń ślubów
rocznie) ; liturgiczne (nowa msza wymyślona wspólnie z
sześcioma protestanckimi pastorami) ; kanoniczne (abp Lefebvre powiedział, że zniszczą
Kościół za pomocą podstawowych praw,
inspirowanych modernizmem Nowego Kodeksu z 1983;. Fideliter Nr 55 s. 9) ; ekumenistyczne (Asyż, Jan Paweł II całujący
Koran 14-05 -1999, Benedykt XVI pozwalający się pobłogosławić przez rabina
05.11.2007) ; biblijne (egzegeza nadmiernie krytyczna, nowy ekumeniczny
przekład Biblii) ; sakramentalne (bez przyklęknięcia przed Najświętszym
Sakramentem, co pomniejsza szacunek i Wiarę w rzeczywistą Obecność) etc...teorie
i praktyki, które ganię, więc odrzucam całkowicie, o ile są one sprzeczne z duchem Kościoła
katolickiego, obraźliwe dla Boga i skandaliczne dla dusz.
WNIOSKUJĄC
Muszę sprecyzować, że jeśli potępiamy wszystkie te niezdrowe, mniej lub bardziej heretyckie
nowinki, nie chcę kwestionować funkcji, autorytetu i szacunku dla obwinianych
Pasterzy, nie mając żadnych kompetencji, aby sądzić ich osoby
i modlę się także za nich, Papieża i biskupów, jako odpowiedzialnych
przed Bogiem za nasze dusze nad którymi mają zwyczajną jurysdykcję. Lecz z św Pawłem, św Tomaszem z
Akwinu i św Robertem Bellarmin, w dobrej
wierze uważam, że jeśli te władze poważnie szkodzą Kościołowi w jego Wierze, to nie tylko można,
ale obowiązkiem jest sprzeciwić się im
publicznie, mówiąc, że nie działają zgodnie z Ewangelią i okazać im
nieposłuszeństwo we wszystkim, co usiłują nam narzucić , a co jest wbrew Bogu.
Biorąc pod uwagę, że ta Wiara, z której jestem dumny, jest czystym darem Boga, otrzymanym
bez zasługi z mojej strony ; biorąc pod
uwagę historię Kościoła i smutny upadek
wielu mądrzejszy duchownych , silniejszych i ostrożniejszych ode mnie ; ostatecznie
biorąc pod uwagę moje przeszłe słabości,
obecną apostazję i przyszłe
prześladowania, mogę tylko prosić i błagać, drodzy wierni, o modlitwę także za
mnie, abym nie tylko wytrwał w rzymskokatolickiej Wierze, którą ponownie wyznałem,
ale również i jeszcze bardziej - w miłości,
bo "gdybym miał pełnię Wiary, aby przenosić góry, a nie miałbym miłości, byłbym niczym" (1 Kor. 13,2 ) ;
módlcie się więc również, abym jak najlepiej spełniał swój kapłański obowiązek wobec
Boga i dusz i współdziałał, choć niewiele, dla Królestwa Bożego na ziemi, aż do
ostatecznego triumfu Najświętszego Serca Jezusa i Maryji.
Amen !
Br. Jean