KILKA «KOŚCIOłÓW »
Bp Williamson
Numer CCLXXXI (281) - 1 grudnia 2012
KILKA «KOŚCIOłÓW »
Wielkie nieporozumienie panuje dziś
w odniesieniu do prawdziwego
Kościoła Naszego Pana tu, na ziemi, a także na temat różnych nazw dla niego
stosowanych. Zdecydowanie większość tego zamieszania wynika z największego, obecnego
problemu Kościoła, a mianowicie szatańskiego
Watykanu II (1962-1965). Postarajmy się to wyjaśnić.
Słowo "Kościół"
pochodzi z greckiego Ekklesia i z łaciny Ecclesia - "zgromadzenie".
"Nasz Pan zgromadził wokół siebie społeczność mężczyzn, która uznała Go za
Mistrza : to jest to, co sam nazwał Jego Kościołem" (Bossuet).
"Kościół katolicki" dla wielu ludzi
oznacza budynek, ale głównie oznacza
grupę ludzi na całym świecie (katholos w języku greckim oznacza
"powszechny"), którzy mają tę
samą wiarę, ten sam zestaw sakramentów i tą samą hierarchię, te trzy elementy ustanowione przez Wcielonego Boga, naszego Pana
Jezusa Chrystusa, w czasie jego życia na ziemi 2000 lat temu. Lecz od tej pierwotnej
grupy wiernych takiej, jak ustanowił ją Nasz Pan, od czasu do czasu odzielały
się inne grupy twierdzące, że są prawdziwym Kościołem Chrystusa. Jak więc mamy
wiedzieć, która jest prawdziwy Kościołem ?
"Kościół Chrystusa" to taki, który ma cztery cechy pozwalające go rozpoznać. 1. Jeden – przez jedność przede wszystkim Wiary,
którą Nasz Pan chciał zjednoczyć Jego Kościół w nim samym i nie zakładać
innych (0,21 do 23 cf.Jn.XVII: "Aby
wszyscy byli jedno"). 2. Święty - Nasz Pan założył swój Kościół, aby
prowadził ludzi do Boga i do Nieba (cf.Mt.V, 48: "Bądźcie doskonali").
3. Katolicki - Nasz Pan założył swój Kościół
dla wszystkich ludzi z wszystkich krajów i wszystkich epok (cf.Mt.XXVIII, 19:
"Idźcie więc i nauczajcie wszystkie narody"). 4. Apostolski - Nasz Pan założył swój Kościół
jak monarchię, aby był rządzony przez Apostoła św Piotra i jego następców
(cf.Mt.XVI, 18: "Ty jesteś Piotr i na tej opoce ( petran - po grecku) zbuduję
Kościół mój "). Tam gdzie te cztery
cechy są razem, jest prawdziwy Kościół
Chrystusa. Gdzie ich brakuje, to już nie jest
Kościół Chrystusowy.
"Kościół Soborowy" oznacza katolicki, na Bogu zcentrowany Kościół taki, jaki upadł i wciąż upada od 50-ciu lat pod wpływem Watykanu II, skupiony
na człowieku. Soboryzm (jak można nazwać błąd rozpowszechniany przez Vaticanum
II) ma taki sam stosunek do prawdziwego Kościoła Chrystusowego jak jabłczana zgnilizna do gnijącego jabłka. Tak samo jak
zgnilizna obejmuje jabłko, zależy
od jabłka, nie może bez jabłka istnieć,
ale pozostaje całkowicie różna od jabłka
(na tyle, na ile różni się to, co jest jadalne, a co jest niejadalne), w ten
sposób Soboryzm różni się od katolicyzmu tak bardzo, że możemy z peznością powiedzieć,
że soborowy Kościół nie jest już katolickim Kościołem Lecz Kościół Katolicki
jest widzialny. Czy soborowy Kościół nie jest też widzialny ?
"Kościół widzialny" oznacza wszystkie
budynki, hierarchię i ludzi Kościoła, które możemy zobaczyć na własne oczy.
Lecz powiedzieć, że Kościół katolicki jest widzialny, więc, że widzialny Kościół
jest katolickim Kościołem, jest również "dziecinne" (Mgr słowo. Lefebvre),
jak powiedzieć, że wszystkie lwy są zwierzętami i dlatego wszystko zwierzęta są
lwami. Jedyna część widzialnego Kościoła, która jest katolicka to, jest ta, że jest jeden, święty, powszechny i
apostolski. Reszta nie jest niczym innym, jak tylko różnymi rodzajami widzialnej zgnilizny.
"Kościół oficjalny" oznacza Kościół porowadzony przez i posłuszny swoim widocznym hierarchom.
Ponieważ ci są obecnie w dużej mierze
Soborowi, "oficjalny Kościół" jest w większości soborowy i
niekatolicki według jego zgodność, lub
nie z czterema cechami. Podobnie "Kościół
większości" oznacza dzisiejszy oficjalny Kościół, w przeciwieństwie
do małej trzódki "Tradycyjnej". Jednak niech nikt mówi, że w Kościele większości nie pozostaje nic z cech
"jeden, święty, powszechny i apostolski", ani że wszystko w małej
trzódce "Tradycjonalistów", podkreśla te cztery cechy. Pszenica i
kąkol zawsze są zmieszane w Kościele Chrystusa (cf.Mt.XIII 0,24 do 30).
Kyrie eleison.