ODWRACALNA DEKLARATCJA
Bp Williamson - Numer CCLXXI (271) – 22.09. 2012
ODWRACALNA DEKLARATCJA
Może nie wszystko w Kapitule Generalnej Bractwa św Piusa X, w lipcu w
Szwajcarii, było katastrofalne, ale z
dwóch oficjalnych dokumentów, "Sześć
Warunków" jest dokumentem „alarmująco
słabym" (268 cf.komentarze eleison, 1 września), podczas gdy
"Deklaracja" końcowa pozostawia wiele do życzenia. Oto krótkie podsumowanie
jej dziesięciu paragrafów: -
1 dziękujemy Bogu za 42 lata istnienia naszego Bractwa. 2 Po niedawnym
kryzysie odkryliśmy ponownie nasza jedność
(naprawdę?), 3 by wyznawać naszą wiarę 4 w Kościele, z papieżem, w Chrystusie Królu. 5 Zgadzamy się z ciągłym
Magisterium Kościoła, 6 jak i z jego stałą Tradycją. 7 Łącząc się z wszystkimi
katolikami cierpiącymi prześladowania, 8 modlimy się, aby Najświętsza Panienka
przyszła nam z pomocą, 9 Święty Michał, 10 i św Piusa X.
Oto Deklaracja, ktorej nie brak pobożności, o które święty Paweł mówi, że jest przydatna
na wszystko (I Tim.IV, 8). Niemniej [zwracając
się] do swoich dwóch uczniów, Tymoteusza i Tytusa, stale
podkreśla konieczność doktryny będącej jednak fundamentem prawdziwej pobożności.
Niestety, jeżeli chodzi o doktrynę, nie jest ona mocną stroną Deklaracji. Zamiast
chłostać błędy doktrynalne Soboru, które zniszczyły Kościół w ciągu ostatnich
50 lat, deklaracja zawiera w swoich najgłówniejszych pragrafach, 5 i 6, jedynie
słabe potępienia tych błędów. Lecz uwypukla
stałość Magisterium i Tradycji Kościoła, co jest całkiem słuszne, lecz stanowi
argument zbyt łatwy do odwrócenia przez soborowca. Przyjrzyjmy się w jaki
sposób:
Paragraf 5 opisuje nowości Vaticanum II jako "splamione
błędami", podczas gdy stałe Magisterium Kościoła jest
"nieprzerwane": "Swoim aktem nauczania Magisterium przekazuje
depozyt objawienia w doskonałej harmonii ze wszystkim w co cały Kościół wierzył zawsze i wszędzie."
Co oznacza oczywiście, że Rzym
powinien oddać Watykan II do pralni, aby usunąć plamy. Ale zobaczmy, co mógłby
odpowiedzieć rzymianin : - "sposób w jaki
Kapituła wyraża się o ciągłości
Magisterium jest godny podziwu pod każdym względem! Ale to Magisterium, to my rzymianie,
a my deklarujemy, że Watykan II jest w ciągłości
z przeszłością i bez plam ".
To samo dla pragrafu 6. Deklaracja
stwierdza: "Stała Tradycja Kościoła przekazuje i będzie przekazywać, aż do końca czasów
całość nauczania koniecznego do
utrzymania Wiary i do zbawienia", a więc musimy dążyć, aby władze Kościoła
powróciły do Tradycji. Odpowiedz rzymianina
: "sposób w jaki Kapituła opisuje
działania dla utrzymania wiary przez Tradycje, jest całkiem godny podziwu! Ale
to my, rzymianie jesteśmy strażnikami tej tradycji, a my mówimy, że w ramach hermeneutyki ciągłości Vaticanum
II nie przerywa Tradycji, ale ją kontynuuje. Co powoduje, że Kapituła jest w
błędzie twierdząc, że musimy do Tradycji powrócić. "
Cóż za kontrast pomiędzy słabością niniejszej Deklaracji i siły nieodwracalnego
ataku zainicjowanego przez Abp Lefebvre’a wobec błędów Vaticanum II w jego słynnej
deklaracji z listopada 1974 roku. Stwierdza on, że soborowy Rzym nie jest
katolickim Rzymem, ponieważ Soborowa reforma jest "naturalistyczna,
Teilhard’owska, liberalna i Protestancka, cała zatruta, wychodząca z herezji i prowadząca do herezji ", etc. Jego
konkluzja jest kategoryczną odmową mienia czegokolwiek do czynienia z nowym
Rzymem, ponieważ w niczym nie jest to
prawdziwy Rzym.
Przeczytajcie na Internecie obie Deklaracje i zobaczcie która z nich jest, bez ryzyka błędu, sygnałem
wzywającym do koniecznecznej
walki (I Cor.XIV, 8)! Jest się zmuszonym
do postawienia sobie pytania : ilu członków Kapituły z 2012 nigdy nie zapoznało
się ze słowami i rozumowaniem wielkiego Arcybiskupa.
Kyrie eleison.