niedziela, 3 lutego 2013

DEKLARACJA UT FIDELES INVENIAMUR z 2 lutego 2013


DEKLARACJA  UT FIDELES INVENIAMUR
opublikowana dnia 2 lutego 2013r.,
oddana pod opiekę Matce Bożej z Quito
 
Ksiądz Pfeiffer przysłał nam tę deklarację wraz z następującym komentarzem :

"Ta deklaracja  z dnia 29 stycznia 2013 r., zredagowana pierwotnie  w języku portugalskim przez Dom Tomasza z Akwinu, a sugerowana przez  Dom Joaquima z klasztoru Dom Jahira ‘La Familia Beatae Mariae Virginis’(Salvador, Brazylia),  podpisana przez osoby przebywające obecnie w Brazylii i te, które nie mogły uczestniczyć osobiście, jest wynikiem pracy dwóch brazylijskich klasztorów, które  nie straciły "dogmatu wiary".  Została napisana  dnia 29 stycznia 2013r. i ustalono, że zostanie  upubliczniona    światu w dniu 2 lutego 2013 r., z miasta Quito, w Ekwatorze, z powierzeniem jej opiece Matki Bożej z Quito. "

Avec l'Immaculée zwraca uwagę czytelników na nazwiska  nowych sygnatariuszy, którymi są : Dom Joaquim Daniel (klasztor Dom Jahira), ksiądz Jean-Michel Faure (FSSPX), Ojciec Brendan Dardis (Ojciec benedyktyn wpomagający Bractwo w ​​Stanach Zjednoczonych) i Ojciec Dominik Mary of the Pilar (OP, USA). Mamy nadzieję, że zachęceni ich przykładem, wielu do nich dołączy.

Klasztor da Santa Cruz
Nova Friburgo - Brazylia
29 styczeń 2013
Święto Św. Franciszka Salezego

 

Idąc za przykładem i nauczaniem arcybiskupa Lefebvre’a oraz abp de Castro Mayer :

"Połączeni jesteśmy  całym sercem i całą duszą z katolickim Rzymem, strażnikiem wiary katolickiej oraz tradycji niezbędnych do utrzymania tej wiary, z wiecznym Rzymem, mistrzem  mądrości i prawdy. Odmawiamy natomiast i zawsze odmawialiśmy podążania za  Rzymem o tendencji neo-modernistycznej i neo-protestanckiej, która   wyraźnie przejawia się w Soborze Watykańskim II i po Soborze we wszystkich reformach, jakie od niego pochodzą. "(Deklaracja z dnia 21 listopada 1974 r.)

Te słowa arcybiskupa Lefebvre’a definiują nasz stosunek do "Kościoła soborowego", który beatyfikował papieża Jana Pawła II i twierdzi, że papież Paweł VI w heroiczny sposób praktykował cnoty; ten "Kościół soborowy", który ponawia skandal Asyżu  i potwierdza nauki Vaticanum II chce włączyć je do tradycji  Kościoła gardząc w ten sposób  nauczaniem, definicjiami i  potępieniami  wszystkich Papieży z przed Vaticanum II.

Z tego powodu uznajemy, że wymagania abp Lefebvre’a, aby  Rzym powrócił do Tradycji, są także naszymi wymaganiami :

"Zakładając, że za jakiś czas Rzym zgłosi się,  zechce się z nami spotkać , wznowić rozmowy, wtedy ja będę stawiał warunki. Nie zgodzę się już na sytuację w jakiej znaleźliśmy się podczas  konferencji. Koniec. Postawię pytania na planie doktrynalnym : Czy zgadzacie się z wielkimi encyklikami wszystkich papieży, którzy was poprzedzali ? Czy zgadzacie się z  Quanta Cura Piusa IX, Immortale Dei i Libertas  Leona XIII, Pascendi Piusa X, Quas Primas Piusa XI, Humani generis Piusa XII ? Czy jesteście w pełnej komunii z tymi papieżami i ich stwierdzeniami ? Czy akceptujecie jeszcze przysięgę antymodernistyczną ? Czy jesteście za panowaniem społecznym Naszego Pana Jezusa Chrystusa ? Jeżeli nie akceptujecie doktryny waszych poprzedników, rozmowy nie mają sensu. Dopóki nie zaakceptujecie zreformowania Soboru biorąc pod uwagę doktrynę poprzedzających was papieży, dialog nie jest możliwy. To bezużyteczne. » (abp Lefebvre, Fideliter, n°66, listopad-grudzień 1988, s. 12-13)

Dlatego,  absolutnie nie w  duch buntu, bez goryczy i bez urazy, powtarzając  słowa biskupa Lefebvre'a, zamierzamy kontynuować naszą pracę w obronie Tradycji posługując się wszelkiemi środkami, które zapewni nam Opatrzność, zajmując się prowadzeniem dusz do ich zbawienia, szkoleniem kandydatów do kapłaństwa, szkoleniem zakonnic i zakonników, egzystencją  katolickich szkół i wspieraniem katolickich rodzin, aby społeczeństwo ponownie oddało się pod  słodkie jarzmo Naszego Pana Jezusa Chrystusa, Króla narodów i całego wszechświata.

Apelujemy do wszystkich, którzy mają ten sam ideał, aby dołączyli do nas, żeby w łonie  Tradycji nie dominował ruch dążący do  katastrofalnego poddania się neo-modernistycznemu Rzymowi, ruch jaki w ostatnich miesiącach wyraźnie przejawia się w listach, oświadczeniach i innych dokumentach obecnych przełożonych   FSSPX.

Z łaską Bożą i pomocą Matki Bożej, św Józefa i św Piusa X, jesteśmy pewni, że jesteśmy  wierni  Kościołowi rzymskokatolickiemu, wszystkim następcom świętego Piotra, a także abp Lefebvre’owi i w ten sposób jesteśmy wiernymi szafarzami tajemnic Pana Naszego Jezusa Chrystusa w Duchu Świętym. Amen. (por. I Kor. 4, 1 i nast.)

 (Przebywający w Brazylii)

Wiel. Ojciec Tomás de Aquino OSB (Brazylia)

Wiel. Ojciec Jahir Britto, FBMV (Brazylia)

Ksiądz Ernesto Cardozo (Argentyna)

Ksiądz René Trincado (Chile)

Wiel. Ojciec Joaquim Daniel, FBMV (Brazylia)

Ksiądz Joseph Pfeiffer (USA)

Ksiądz David Hewko (USA)

(Nieobecni)

Bp Richard Williamson, FSSPX (Wielka Brytania)

Ksiądz Jean Michel Faure, FSSPX (Francja)

Ksiądz  Ronald Ringrose, (USA)

Ksiądz  Richard Voigt, SDB (USA)

Ksiądz  Juan Carlos Ortiz, FSSPX (Kolumbia)

Ksiądz  Brendan Dardis, (USA)

Ksiądz  Arturo Vargas, FSSPX (Meksyk)

Ojciec Dominic Mary of the Pillar, OP (USA)

Ksiądz  François Chazal, FSSPX (Francja)