DEKLARACJA UT FIDELES INVENIAMUR
opublikowana
dnia 2 lutego 2013r.,
oddana pod opiekę Matce Bożej z
Quito
Ksiądz Pfeiffer przysłał nam tę deklarację wraz z
następującym komentarzem :
"Ta deklaracja z dnia 29 stycznia 2013 r., zredagowana pierwotnie
w języku portugalskim przez Dom Tomasza
z Akwinu, a sugerowana przez Dom Joaquima
z klasztoru Dom Jahira ‘La Familia Beatae Mariae Virginis’(Salvador, Brazylia), podpisana przez osoby przebywające obecnie w
Brazylii i te, które nie mogły uczestniczyć osobiście, jest wynikiem pracy
dwóch brazylijskich klasztorów, które
nie straciły "dogmatu wiary".
Została napisana dnia 29 stycznia
2013r. i ustalono, że zostanie
upubliczniona światu
w dniu 2 lutego 2013 r., z miasta Quito, w Ekwatorze, z powierzeniem jej opiece
Matki Bożej z Quito. "
Avec l'Immaculée zwraca uwagę czytelników na nazwiska nowych sygnatariuszy, którymi są : Dom
Joaquim Daniel (klasztor Dom Jahira), ksiądz Jean-Michel Faure (FSSPX), Ojciec
Brendan Dardis (Ojciec benedyktyn wpomagający Bractwo w Stanach Zjednoczonych)
i Ojciec Dominik Mary of the Pilar (OP, USA). Mamy nadzieję, że zachęceni ich
przykładem, wielu do nich dołączy.
Klasztor da Santa Cruz
Nova Friburgo - Brazylia
29 styczeń 2013Święto Św. Franciszka Salezego
Idąc za przykładem i nauczaniem arcybiskupa Lefebvre’a oraz abp de Castro
Mayer :
"Połączeni jesteśmy całym sercem i całą duszą z katolickim Rzymem,
strażnikiem wiary katolickiej oraz tradycji niezbędnych do utrzymania tej
wiary, z wiecznym Rzymem, mistrzem mądrości
i prawdy. Odmawiamy natomiast i zawsze odmawialiśmy podążania za Rzymem o tendencji neo-modernistycznej i
neo-protestanckiej, która wyraźnie przejawia się w Soborze Watykańskim
II i po Soborze we wszystkich reformach, jakie od niego pochodzą. "(Deklaracja
z dnia 21 listopada 1974 r.)
Te słowa arcybiskupa Lefebvre’a definiują nasz stosunek do "Kościoła
soborowego", który beatyfikował papieża Jana Pawła II i twierdzi, że
papież Paweł VI w heroiczny sposób praktykował cnoty; ten "Kościół
soborowy", który ponawia skandal Asyżu i potwierdza nauki Vaticanum II chce włączyć
je do tradycji Kościoła gardząc w ten
sposób nauczaniem, definicjiami i potępieniami
wszystkich Papieży z przed Vaticanum II.
Z tego powodu uznajemy, że wymagania abp Lefebvre’a, aby Rzym powrócił do Tradycji, są także naszymi
wymaganiami :
"Zakładając, że za jakiś czas
Rzym zgłosi się, zechce się z nami
spotkać , wznowić rozmowy, wtedy ja będę stawiał warunki. Nie zgodzę się już na
sytuację w jakiej znaleźliśmy się podczas
konferencji. Koniec. Postawię pytania na planie doktrynalnym : Czy
zgadzacie się z wielkimi encyklikami wszystkich papieży, którzy was poprzedzali
? Czy zgadzacie się z Quanta Cura Piusa
IX, Immortale Dei i Libertas Leona XIII,
Pascendi Piusa X, Quas Primas Piusa XI, Humani generis Piusa XII ? Czy
jesteście w pełnej komunii z tymi papieżami i ich stwierdzeniami ? Czy
akceptujecie jeszcze przysięgę antymodernistyczną ? Czy jesteście za panowaniem
społecznym Naszego Pana Jezusa Chrystusa ? Jeżeli nie akceptujecie doktryny
waszych poprzedników, rozmowy nie mają sensu. Dopóki nie zaakceptujecie zreformowania
Soboru biorąc pod uwagę doktrynę poprzedzających was papieży, dialog nie jest
możliwy. To bezużyteczne. » (abp
Lefebvre, Fideliter, n°66, listopad-grudzień 1988, s. 12-13)
Dlatego, absolutnie nie w duch buntu, bez goryczy i bez urazy,
powtarzając słowa biskupa Lefebvre'a,
zamierzamy kontynuować naszą pracę w obronie Tradycji posługując się wszelkiemi
środkami, które zapewni nam Opatrzność, zajmując się prowadzeniem dusz do ich
zbawienia, szkoleniem kandydatów do kapłaństwa, szkoleniem zakonnic i
zakonników, egzystencją katolickich
szkół i wspieraniem katolickich rodzin, aby społeczeństwo ponownie oddało się
pod słodkie jarzmo Naszego Pana Jezusa
Chrystusa, Króla narodów i całego wszechświata.
Apelujemy do wszystkich, którzy mają ten sam ideał, aby dołączyli do nas,
żeby w łonie Tradycji nie dominował ruch
dążący do katastrofalnego poddania się
neo-modernistycznemu Rzymowi, ruch jaki w ostatnich miesiącach wyraźnie
przejawia się w listach, oświadczeniach i innych dokumentach obecnych
przełożonych FSSPX.
Z łaską Bożą i pomocą Matki Bożej, św Józefa i św Piusa X, jesteśmy pewni,
że jesteśmy wierni Kościołowi rzymskokatolickiemu, wszystkim
następcom świętego Piotra, a także abp Lefebvre’owi i w ten sposób jesteśmy
wiernymi szafarzami tajemnic Pana Naszego Jezusa Chrystusa w Duchu Świętym. Amen.
(por. I Kor. 4, 1 i nast.)
(Przebywający w Brazylii)
Wiel. Ojciec Tomás de Aquino OSB (Brazylia)
Wiel. Ojciec Jahir Britto, FBMV (Brazylia)
Ksiądz Ernesto Cardozo (Argentyna)
Ksiądz René Trincado (Chile)
Wiel. Ojciec Joaquim Daniel, FBMV (Brazylia)
Ksiądz Joseph Pfeiffer (USA)
Ksiądz David Hewko (USA)
(Nieobecni)
Bp Richard Williamson, FSSPX (Wielka Brytania)
Ksiądz Jean Michel Faure,
FSSPX (Francja)
Ksiądz Ronald Ringrose, (USA)
Ksiądz Richard Voigt, SDB (USA)
Ksiądz Juan Carlos Ortiz, FSSPX (Kolumbia)
Ksiądz Brendan Dardis, (USA)
Ksiądz Arturo Vargas, FSSPX (Meksyk)
Ojciec Dominic Mary of the Pillar, OP (USA)
Ksiądz François Chazal, FSSPX (Francja)