Unisono księży Morgana i R. de Cacqueray’a
Tłumaczenie :
NB : Proszę pamiętać, że
dystrybucja w naszych kaplicach i wprowadzanie w obieg nielegalnej literatury
jest niedozwolone, dotyczy to również 'The Recusant'! Fr Morgan
Ksiądz Morgan, przełożony dystryktu Wielkiej Brytanii, jest podobno kapłanem
właściwie myślącym i anty-układowcem
podobnie, jak ks. Cacqueray. Ale jak i ten ostatni nie waha się walczyć z
nami. Zagroził już Gregoriowi Sarto i
Clarze z Ignis ardens, że odmówi im sakramentów, jeśli nie zaprzestaną
działalności moderatorów na ich forum.
Nasi przyjaciele zostali więć zmuszeni do podporządkowania się.
Teraz zabrania on dystrybucji The
Recusant, które jest odpowiednikiem Avec
l'Immaculée dla anglojęzycznego
świata. Nie chcemy takich "anty-układowców" jak oni [księża Morgan i
Cacqueray]. Dla nas ważne są akty, a nie
piękne słowa.
Nie mamy ani krztyny zaufania do ks.
Morgana, który już 4 sierpnia 2012 napisał list do wiernych dystryktu
Wielkiej Brytanii mówiący, że po
Kapitule wszystko jest w porządku, i że jego zdaniem Bractwo jest bezpieczne i
dobrze chronione Deklaracją z 14 lipca 2012 tejżesz Kapituły ... Nie biorąc pod uwagę
jego, być może, dobrych intencji, zachowuje się on jak zdrajca. Ks. Morgan jest
niebezpieczniejszy od ks. Rostanda, który przynajmiej wyraźnie deklaruje swoje
opinie i nie zachowuje się jak hipokryta.
Oto co ks. Morgan napisał dnia 4
sierpnia 2012 r.:
List Przełożonego dystryktu Wielkiej
Brytanii
ksędza Morgana
Drodzy bracia,
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w dniach od 9 do 14 lipca bieżącego
roku miała miejsce w Econe Kapituła Generalna Bractwa. Mimo to, że nie była to
Kapituła elekcyjna, który odbywa się raz na 12 lat, była ona dobrą okazją do podjęcia ważnych kwestii, które bardzo niepokoją nas
wszystkich, a nawet ostatnimi czasy powodują w śród nas podziały.
Składała się ona z Przełożonego Generalnego i jego asystentów, a także z
głównych przełożonych i kilku starszych [przynależnością
do Bractwa] księży i wydała deklaracje
zamieszczoną poniżej w niniejszym biuletynie. Ten tekst był konsensusem w jego kompilacji oraz wynikiem dyskusji, interwencji i głosowania.
Ponadto Kapituła ta rozpatrzyła
wiele decyzji dotyczących naszego uświęcenia, duszpasterstwa,
seminariów i administracji, które zostaną w odpowiednim czasie podane członkom
(biskupom, kapłanom, braciom i siostrom) Bractwa.
Jak biskup Fellaya wspomniał w swoim
kazaniu podczas święceń w Ecône 29
czerwca, dyskusje na temat ewentualnego praktycznego porozumienia z Rzymem
powróciły do punktu wyjścia (i to ze względu na naciski Rzymu w sprawie akceptacji Soboru
Watykańskiego II i Nowej Mszy). Dlatego, jak ustanowiła Deklaracja, Bractwo
oczekuje "dnia, w którym możliwa
będzie otwarta i poważna debata na temat
powrotu kościelnych władzy do
Tradycji." Taka była faktycznie do
tej pory polityka Bractwa.
Mamy nadzieję, że wierni, którzy zrozumiale niepokoili się perspektywą praktycznego rozwiązania, bez wystarczającej ze strony
Rzymu naprawy doktryny, zostaną uspokojoni potwierdzeniem
tej polityki, jak i powtarzanym sprzeciwem
Bractwa w stosunku do błędów Vaticanum II i płynących z niego reform, a także stałym
przylgnięciem [Bractwa] do "Wiary
katolickiej w całej jej czystości i pełni. "
Z naszej strony, nie możemy zaniedbywać pracy uświęcania, która rozpoczyna
się od nas samych ", ponieważ
"wiara bez dobrych uczynków jest martwa ", a więc dobra walka w
katolickiej Tradycji nie zwalnia nas od dążenia do cnoty.
W oświadczeniu [z dnia 14 lipca 2012 r., opublikowanym w dniu 19.07.2012] znamienne
jest wyjaśnienie, według którego, musi być powołana nadzwyczajna Kapituła
Generalna decydująca głosowaniem na wypadek ewentualnego porozumienia z
władzami rzymskimi - kiedy to władze kościelne powrócą do Tradycji. Oznacza to,
że Kapituła w całości miałaby decydujący
głos w tej kwestii.